Az életmódváltás, az egészséges élet részeként nem lehet eléggé hangsúlyozni a mozgás fontosságát. Legyen az joga, futás, csoportos edzés, kertészkedés vagy rendszeres séta, a lényeg hogy aktív életet éljünk!

Nálam is, mint sokunknál a rendszeres sport jelleggel végzett mozgás az egyik legnehezebben beilleszthető tevékenység. Nehéz ez főleg a kisgyerekes, dolgozó anyukáknak, aki a háztartás és főzés mellett próbál mindenben helytállni, sokszor úgy érezzük, hogy a magunkra és edzésre vagy bármilyen tornára fordított időt “a gyerektől, a családtól vesszük el”. Ami lássuk be igaz is, ha a tényeket nézzük: amennyi időt a konditeremben vagyok annyit nem vagyok otthon a gyerekeimmel, vagy az otthoni teendőimmel. Vagy amikor már nem tőlük vennénk el, mert minden és mindenki a helyén, akkor már “meghalni sincs erőnk” és örülünk hogy végre leülhetünk. Viszont tény, hogy szükségünk van én-időre, mozgásra, minőségi kikapcsolódásra (kinek-kinek igénye és a tevékenység jellegének élvezete szerint).

Nekem sokáig működött, hogy munka után “elcsaltam” még egy órát mielőtt hazajöttem, és beugrottam egy csoportos fitnesz-órára, vagy egy gyors edzésre a konditerembe, de ez természetesen azzal járt hogy itthon aztán minden csúszott, így nem is gondolom hogy ez nagyon pici gyerek mellett megoldható (kicsik mellett szerintem napközben érdemes alvásidőben lecsípni egy gyors tornányi időt, vagy keresni egy baba-barát csoportot). Őszintén szólva az otthoni torna nekem sokkal gyengébb sikeraránnyal működik, könnyebb elmenni valahova és ott az időkeretben dolgozni magamon, mint itthon nekiállni. Ha már itthon, akkor inkább reggel egy gyors kardio (fél óra szobabicikli vagy a speciális meditációs gyakorlatom a borulások), amíg még az egész ház alszik (ez is nagy fegyelmet igényel mert korábban kelek és álmosan nehezen állok rá, de ez az egyetlen ami következetesen működik itthon).

És a séta, ami most nagyon bevált…


Séta

…ami az egyik legegészségesebb, legkönnyebben kivitelezhető mozgás, és ha lehetőség van rá a családtagokkal közösen végezni, akkor a szeretteinkkel tölthető minőségi időre egyik legragyogóbb lehetőség.


Újévi fogadalom volt, hogy minden nap kimegyek a kutyákkal sétálni, és ezt most nagyon jól tartjuk is (heti legalább öt alkalommal kimegyünk). Ami külön jó, hogy mindig iskola után ha hazaérnek a gyerekek már megyünk is, mindig ugyanakkor, így nem vacakolom el az időt amíg végül elmarad (könnyen megtörténhet ilyesmi velem). Nagyon élvezem, egy hónap alatt komoly erőnléti javulást tapasztalok és amíg a kutyák boldogan szaladgálnak, addig a fiúk elmesélik a napjukat, megbeszéljük mi nyomja a lelküket, vagy akár csak a szokásos számítógépes játék a téma, a lényeg hogy csak rájuk figyelek és együtt vagyunk. A napi megtett séta körülbelül 4,5km, kivéve ha nagy a sár, vagy erős a szél, akkor sokkal többnek érzem… 

gyaloglás

Séta a télben blogposzt

További séta-edzés lehetőség
Nordic walking vagy ski walking (skandináv gyaloglás, síjárás vagy botsport), amelynek lényege, hogy egy pár speciális bot és különleges gyaloglótechnika segítségével hatékonyan, ugyanakkor kímélő módon fejleszthető az állóképesség, az izomerő, a mozgáskoordináció. Nélkülözhetetlen kellékei a speciális botok, amit én is beszereztem és tervezem egy Nordic walking tanfolyamra való beiratkozást! 🙂